dilluns, 12 de febrer del 2007

POSICIONS D'ENTRENAMENT (I)

Estreno aquesta secció, que pretén ser setmanal , amb dues posicions extretes de partides meves. Intentaré barrejar posicions tàctiques amb altres que no ho siguin tant. Espero la participació de tots els que entren a la pàgina, en especial, encoratjo als companys de club. En quant als meus alumnes, ja saben que es juguen alguna cosa més que l'honor, així que a treballar.

La primera posició es troba a una etapa primerenca de la partida i em sembla que les negres no han desenvolupat les peces molt agressivament, s'han tapat la reacció típica en aquesta posició: c5, què jugarieu amb blanques? Potser us envairà la temptació d'emprar el fritz, però segur que aquí no us serveix.




En aquesta posició, les blanques, a qui correspon jugar sembla que tenen tots els triomfs. Podeu buscar la continuació i fer una anàlisi més tàctica aquí.


Sort i ànim, diumenge vinent posaré les solucions.




7 comentaris:

JAVI ha dit...

jo utilitzaria blanques perquè tinc el centre i no m'el poden prendre de cap manera (en poques jugades)

JAVI

Anònim ha dit...

Jo triaria les blanques perqué tenen el centre,els alfils blancs són molt forts,estan mes ven desenvolupades i l'estructura de peons és molt bona.

Alejandro Darias Mateos ha dit...

Hola, Rafel. Somos conocidos del Open de Martorell 2004 y jugamos una rápida en la Cloenda de Rapidas del Open de Martorell de 2005. Veo que te has enterado de mi blog y lo has vinculado, muchas gracias. Yo he hecho lo mismo en el mío. Bienvenido a este mundo de la blogosfera en pleno Por Equipos, será divertido, te lo aseguro.

En cuanto a las posiciones, me parece que en la primera sólo Petrosian escogería las negras...je je je. Me tienta hacer h4!? pero hay que desarrollar primero los caballos. Tal vez f4-Cf3-Cbd2...o antes Cbd2 incluso. Y terminado el desarrollo ya se puede pensar en atacar.

Un cordial saludo, Alex

Rafel Marco i Molina ha dit...

Javi i Eli,
aprecio la vostra anàlisi posicional i la vostra participació. Però necessito quelcom més, jugades, plans, ja sabeu... Podeu fer-ho.

Álex,
encara t'espero a Martorell (http://www.vilaescacs.com/modules.php?name=News&file=article&sid=68).
Gràcies per les teves idees, sobretot per h4, no se m'havia acudit!!
Fins aviat.

Rafel Marco i Molina ha dit...

álex,

i gràcies per l'enllaç a la teva pàgina (se m'havia oblidat)

Anònim ha dit...

1.Ce2,Cg4 2.a per e7, D per A 3. Cg3, f5 4.0-0, Dh4 1/2 1/2

javi

Anònim ha dit...

Rafel,

Aquí van les meves solucions, pero em dona igual si les tinc malament perquè com tinc molta sort...;)

Primera posició: Cada color té avantatges (les blanques més). Les blanques tenen una estructura de peons quasi perfecte i uns alfils molt ben colocats, jo acabaria de desnvolupar amb Cbd2 (per perdre el menys temps possible), una vegada desenvolupades totes les peçes atacaria l'enroc muntant la màquina (1.e5,Cd5 2.Dh5...)o com em vas ensenyar tu amb h4.

Segona posició: jugaria amb blanques per diverses raons. Les negres tenen l'enroc molt debilitat i les peçes amb molt poca llibertat de moviments. Jo faria Txd6 o e4 (aconseguint la diagonal de l'enroc)

Borja