dijous, 29 de març del 2007

TV3 I EL PAÍS VALENCIÀ

Els que sou més desperts ja us haureu adonat que he penjat un anunci d'una web que proposa enviar correus als presidents de les Illes i del País Valencià per tal de demanar que no tanquin l'emissió de la Televisió de Catalunya a aquestes dues comunitats. Bé, la veritat és que no sóc molt optimista respecte a aquestes iniciatives, però no veig altra manera de lluitar per la llengua i per la seva transmissió a través de la televisió. Així que us demano, si és que compartiu la meva opinió, que premeu l'enllaç i li feu un favor a la llengua catalana i a la gent que la parlem.
Jo sóc valencià, o millor dit, alacantí. L'única manera popular, fora d'enciclòpedies o cercles molt reduïts, a la qual he tingut accès per assabentar-me de qui eren Raimon, Ovidi Montllor, Vicent Andrès Estellès, Ferran Torrent i altres valencians insignes ha estat TV3, perquè el govern del País Valencià (de la Comunitat Valenciana per a ells) ha obviat la presència d'aquests intel·lectuals a Canal 9, a canvi, d'Isabel Pantoja, Julio Iglesias o Vizcaíno Casas. Millor no parlar de la presència inexistent també d'heretges com Lluís Llach, Quim Monzó o altres catalans. L'únic mitjà de comunicació que m'ha fet no sentir vergonya perquè els meus pares m'hagin ensenyat una llengua que no era l'espanyol ha sigut TV3, perquè a Canal 9 el català (el valencià) té un ús quasi folclòric, apart d'esporàdic. Perquè gràcies a TV3 sé que la meva llengua, el català, serveix per a comunicar-se amb la mateixa eficiència que qualsevol altra, que també Marlon Brando pot fer de Corleone amb accent de Barcelona i que es pot dir t'estimo a una noia o al teu fill o a un amic amb el cor i en català sense avergonyir-se'n.
Que no es pugui veure TV3 al País Valencià és una desgràcia de mida considerable i no exagero un bri. És un mitjà que serveix d'eix vertebrador de dos pobles que tenen moltes coses en comú, encara ara. En fi, rumieu-vos-ho. Jo ja he dit la meva.
Salut i terra!!

3 comentaris:

Carles ha dit...

Tot el meu suport, amic Rafel. M'estimo molt la teva terra, un país preciós.

Anònim ha dit...

Llàstima que no s'els pugui fer escac i mat...
Es podríen solventar moltes coses si, en comptes de volguer crear enfrontaments entre dos pobles que ténen molt en comú, aprofitessin el temps en fomentar els escacs.

Anònim ha dit...

Ànims, la vostra resistència es heroïca i alhora imprescindible. Des de Catalunya la meva més sincera admiració per tots aquells valencians que encara resistiu.
Ànims i lluita.